Monday, May 7, 2007

Putin snobism...

Vrem sa avem cele mai mari si mai luxoase masini, cele mai scumpe si "de fitze" haine, si in general vrem ca totul sa fie "de ultimul racnet" si sa spuna despre noi ca suntem cei mai tari. Punem un accent extraordinar pe firma nu pentru ca apreciem calitatea, fiabilitatea, design-ul, sau vreo alta insusire cu adevarat importanta, ci pentru ca suntem snobi pana la Dumnezeu!!!...Unii mai mult si altii mai putin, evident, insa tendinta e clara si recunoscuta peste hotare...Si sincer, de la a te respecta si a te imbraca bine pana la faptul ca preferi un tricou nike in locul altuia care e, poate, mai frumos si mai de calitate (poate si mai ieftin) doar pentru ca firma spune mai multe...e cale lunga!...

De ce suntem atat de nesiguri pe noi incat simtim nevoia sa ne ascundem dupa branduri?...De ce dam un salariu intreg pe un telefon mobil? De ce ii judecam pe altii in functie de lucrurile pe care le detin?...Si mai ales....CE SA FACEM SA SCAPAM DE METEAHNA ASTA???

6 comments:

Lavinia said...

Este intr-adevar o problema uriasa si care ma scarbeste pe zi ce trece. Mi se pare ca oamenii pe care i-ai descris aici sunt cei care nu prea merita atentia. Daca singurul lor mod de a se evidentia este faptul ca poarta o haina de firma..mi-e mila de ei. Nu fac decat sa ambaleze in branduri stralucitoare golul interior. Eeh..deja nu mai este orice fel de gol..este un gol 'trendy'! Se pare ca golul se inscrie in tendinte.. Am vazut un reportaj despre cum isi petrec tinerii zilele libere de 1Mai. I-au impartit in 2 tabere, transmitand din 2 locatii de la mare: Vama Veche si Mamaia. Mi-a placut trecerea: din patria celor care iubesc naturalul,libertatea si marea (dar prin ale caror buzunare trece briza)si pentru care nu conteaza cat de lung ai parul, important e cum si cat gandesti..la patria fitzelor de pe litoral. Aici, daca nu ai o freza la moda si o masina (de cele mai multe ori a lui taticu' ori primita cadou de Majorat), pe care sa o parchezi in fata la Rex, mai bine stai acasa si plange-ti in pumni. Pentru ca nu existi! Oamenii astia nu mai stiu ce e aia sa citesti o carte sau sa te bucuri de lucruri marunte si fara pret. Pentru ei totul este bun, daca este scump. Pun semnul egal intre valoare si pret. Nu zic de vamaioti, ca si de partea aia au luat-o razna. Eu merg in Vama de acum 3 ani.. si de atunci simt ca mi se apleaca de cate ori trec prin Mamaia. Vama nu mai e ce a fost... (stiu asta de la vamaioti cu vechime; ce e ciudat e ca ma incearca si pe mine un fel de nostalgie fata de niste lucruri pe care nu le-am trait, dar care mi s-au povestit..'i wish i was a punk rocker with flowers in my hair') si cu toate astea, ma simt mai bine cu oamenii de acolo (nu cu distrusii betivi, care doar astfel inteleg distractia, ci cu oameni care au un 'gol' foarte plin) si cu muzica de acolo. La capitolul asta, daca as spune tot ce am de zis, as face un blog in blog :P..Asa ca ma opresc aici. Dar stai, intrebai care ar fi solutia sa scapam de snobism.. Snobi au fost si vor fi mereu. La fel si oameni puetrnici si oameni slabi. Important este sa iti asumi individualitatea si sa nu devii o copie kitsch. Dupa cum ar zice trupa mea preferata (Urma), daca ar mai fi: Trend off!

Anonymous said...

Ei,sa va zic de un prieten de-al meu care si-a luat telefon ultimul racnet desi are restanta la intretinere??...si stiti care e culmea??..nu e acel fel de om "gol pe dinauntru" cum zicea lavinia..e un tip destept si care are multe de spus. Nu stiu ce sa zic..poate ca presiunea de a te integra e mult prea mare...

Anonymous said...

Ei, si tu acum..nu e chiar asa de rau ca iti doresti sa ai cele mai noi si moderne lucruri!..Dar, intr-adevar, ar trebui sa ne cunoastem prioritatile, sa ne intindem atat cat ne tine patura (sau buzunarul) si sa avem un bun simt in obiectele achizitionate. Vezi lipsa de bun-simt la chilotei cu cristale swarowski pentru Columbeanca junior...

Boangiu George said...

Ai articole super, tineo tot asa si voi fi un cititor fidel. Respect !

Anonymous said...

Buna Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor si nu numai.
Am vizionat cu atentie blogul tau si vreau sa spun ca am fost foarte fascinat de ceea ce am gasit. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Încep sa îl citesc cu drag.
Noi promovam la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tau ; am specificat sursa articolului si am deschis si un subiect pe baza acestuia. Daca doresti, poti sa ne recomanzi orice articol si noi îl vom promova.
Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
Ne-ar face placere, de asemenea, sa stim ca ai dori sa ne sustii în acest proiect de radio si sa accepti o eventuala colaborare.
Pe Radio Whisper se difuzeaza toate genurile de muzica, exceptând manele si piesele necenzurate, avem si câteva emisiuni, stiri etc. Ne-am propus sa realizam un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de sustinerea si ajutorul tau si al celorlalti colegi bloggeri. Dorim sa cream o echipa numeroasa, de oameni cu un talent aparte si m-am gândit ca, poate, ai vrea sa ni te alaturi si sa colaboram, binenteles, pe unul dintre domeniile care îti place. Dorim, de asemenea,sa iti acordam un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile si modul de a gândi al bloggerilor si al ascultatorilor nostri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tau si sa ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un email asculta.whisper@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
Multumesc,Cu stima Vlad!

Campionat Spania said...

Buna ziua
Va deranjez pentru a va propune sa facem un schimb de linkuri - 3 way link exchange - in sensul ca eu voi pune linkul dumneavoastra pe http://i-love-iasi.blogspot.com/ iar dumneavoastra imi adaugati un link catre http://iasi365.com cu titlul Campionat Spania
Astept raspuns de la dumneavoastra indiferent daca acesta este pozitiv sau negativ. In caz ca sunteti de acord trimiteti-mi un mail la adresa iacob_ctin@yahoo.com cu titlul pe care il doriti si linkul
O zi buna va doresc